BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
"Bila da terbaca untusan tuan puteri ,tolong rahsiakan dari rakyat jelata ye.."

Tuesday, June 14, 2011

Peka Biology untuk SPM . =P

: Biology :

Cikgu dengn asyiknya membincangkan soalan peperiksaan , dan mengarahkan pelajar 5premier membuat perbetulan . Sleepy gila time tu . But correction saya buat ! = P . Gila bosan bila Doremon , Dr. Nadhirah tidak menghadirkan dirinya ke sekolah .
okey , Ni hasil pembetulan yang saya buat . oiit , gila lain pembetualan ni dengan kawan-kawan lain . To be honest saya sedang berkhayal ketika cikgu sedang mengajar . ( ouch bertatabahasanya saya )




Mengkaji tindak balas keputusan peperiksaan ke atas kekerapan latihan yang dilakukan pelajar


Masalah  : Adakah kekerapan latihan yang dibuat memperngaruhi keputusan pelajar .


Hypotesis : Semakin kerap latihan yang dibuat , semakin meningkat keputusan peperiksaan pelajar .


Pembolehubah :
(i) yang dimanupulasikan : Kekerapan latihan
(ii) yang bergerak balas :  Keputusan Peperiksaan
(iii) yang dimalarkan : pelajar


Radas : Buku , Alat tulis
Bahan : Air mineral ( untuk menghilangkan kehausan)


Kaedah :
1) Sediakan alat radas dan bahan .
2) Hari Pertama , pelajar dikehendaki membuat latihan subjek yang lemah sebanyak 3 soalan .
3) Hari seterusnya , pelajar hendaklah menambah 2 soalan setiap hari  dan akan menjadi 3 , 5 , 7 , 9 dan seterusnya sehingga hari ke 30 .
4) Pelajar hendaklah minum air jika haus supaya dapat menambah tenaga .
5) Apabila selesai 30 hari , pelajar dikehendaki menduduki peperiksaan tanpa meniru .
6) Catat hasil markah yang diperolehi dan bandingkan markah terbaru dengan markah terdahulu .


Pencegahan :
1) Jangan membuat aktivti lain ketika menjalankan latihan
2) Fokus semasa menjalankan latihan
3) Mulakan dengan bacaan basmallah
4) Jangan meniru ketika menjawab peperiksaan

Kesimpulan :
1) Keputusan peperiksaan pelajar meningkat .
2) Hypotesis diterima .




ini hasilnya . sebelum dikilangkan ke belog .

experiment ini tiada dalam mana-mana buku rujukan Biology . =| .  

* tolong bagi markah penuh untuk pembetulan saya ini cikgu !








4 comments: